Tag vare på dig selv

Annonce:

Coronaen har hærget over os i lang tid, og hvem ved hvornår det slutter. Det kan nemt tage noget tid endnu, og det eneste vi kan gøre, er at tage vare på os selv. Både fysisk og psykisk. Det kan gøres på mange forskellige måder, men her får du lidt råd til at passe på dig selv i de mørke tider.

Sundhed på pilleform

En måde man kan booste immunforsvaret og din krop på, er ved at indtage vitaminer og mineraler. Kroppen producerer det dog desværre ikke selv. Disse 2 næringsstoffer bliver normalt optaget gennem mad, men findes også på pilleform.  Så er du 100% sikker på, at du får nok af begge dele. Det vitaminer og mineraler gør, er at de booster din krop indefra. Normal får man nok af næringsstofferne, hvis bare man spiser sund og varieret kost. Men specielt i vintermånederne, har folk alligevel for lidt i kroppen. Det skal dog siges, at man også kan få for mange vitaminer og mineraler, så det er vigtigt ikke at indtage for mange af dem. Spørg eventuelt din læge til råds først.

Mental sundhed i coronatiden

En anden måde man kan komme igennem disse mørke tider, er ved at have mental sundhed. Der er nemlig en stor tendens til, at folk har følt sig rigtig ensomme i vores tid med corona. Det er helt sikkert ikke uden grund. Når folket er tvunget hjem fra arbejde og alt fysisk samvær udenfor huset er uforsvarligt, så er det nemt at føle sig ensom. Det har også gjort, at man er nødt til at tænke i nye baner, når man skal ses med sine venner. En måde hvorpå det kan lade sig gøre, er ved at gøre det virtuelt. Det føles måske ikke helt på samme måde, men det hjælper for mange mennesker, at lige se hinanden på computeren, og få en god snak om hvordan man har det. Oftest finder man også ud af, at folk har mange af de samme tanker som en selv, med henblik på ensomhed i disse tider. En sidste ting, som hjælper rigtig meget på din mentale sundhed, er at få lys. Lys er nemlig med til at forhindre ”Sunday-blues”, depressioner og andre ting. Kom ud og gå en lang tur, når solen skinner (og når den ikke gør). Når man føler at man har ”gjort” noget om dagen, sover man også bedre om natten.

 

DEL

INGEN KOMMENTARER

SKRIV EN KOMMENTAR