Sådan holder du formen på ferien

Juli måned betyder ferie og rejser til udlandet for mange. Selvom ferie er dejligt for mange, så ryger der ofte et par ekstra kilo på sidebenene.

Det gode er at det ikke behøver at være på den måde.

Så, hvis du er en af dem der holder ferie for tiden, men gerne vil holde formen på ferien uden at tage på, så er denne artikel for dig

Vi vil i denne artikel guide dig igennem hvordan du både holder formen på ferien og nyder ferien.

Hold din træning ved lige på ferien

Den første ting du skal gøre for at holde formen på ferien er at holde din træning ved lige på ferien.

Hvis du er vant til at løbe, så pak løbeskoene ned.

Hvis du er vant til at styrketræne, så meld dig ind i det lokale træningscenter det sted som du besøger.

Og nu ved jeg godt hvad du tænker:

Det er ferie, jeg vil ikke træne ligeså meget som derhjemme.

Selvom at det er de færreste der træner på ferien, så vil du blive overrasket over hvor lidt du skal gøre for at vedligeholde din form på træning.

Nedenunder ser du et eksempel på hvad du skal gøre for at vedligeholde din form både til løb og til styrketræning, mens du er på ferie.

Løb:

For at bruge så lidt tid som muligt på løb, bør du lave intervaltræning, hvor du kan bruge følgende program.

  1. Varm op i 5 min
  2. Løb så hurtigt som muligt i 90-120 sekunder
  3. Holde pause i 90-120 sekunder
  4. Udfør 5-7 runder af punkt 2 og 3

Hvis du laver denne træning 1-2 gange om ugen, vil du vedligeholde din form.

Styrketræning – Du behøver (næsten) ikke udstyr til denne træning

  1. Tag så mange ophævinger du kan. Find en stang eller et andet sted du kan gøre dette
  2. Pause i 60 sekunder
  3. Suat i 30 sekunder (På et ben hvis du kan)
  4. Pause i 60 sekunder
  5. Burpees i 30 sekunder
  6. Mountain climbers i 30 sekunder
  7. Pause i 90 sekunders pause
  8. Tag så mange armbøjninger som muligt
  9. Gentag 3-5 gange alt efter hvor god form du er i

Hvis du laver denne træning 1-2 gange om ugen vil du vedligeholde din styrke, mens du er på træning.

Track hvor meget du spiser

Den anden ting du skal gøre for at holde formen på ferien er at holde styr på hvor mange kalorier du indtager, og hvor meget der kommer fra protein, fedt og kulhydrater.

Måden du holder styr på din kost er ved at bruge en app som Myfitnesspal, hvor du taster ind hvilken mad du har spist og hvor meget du cirka har spist.

Følg de mål for protein, fedt og kulhydrater som appen giver dig.

Selvom at du sagtens bare kan spise maden du får på ferien, så kan det være en fordel at have nogle kosttilskud med, der indeholder mere protein. 

Kosttilskud og andre ting der kan hjælpe dig.

Den tredje råd er lidt anderledes da det ikke er nødvendigt, men kan hjælpe dig med at holde vægten.

Udover at få den rigtige vaccine hjemmefra, så kan det også være en god ide at tage de rigtige kosttilskud med hjemmefra.

Problemet når man er på ferie er at rigtig mange af alle de farverige kager, drinks og andre lækkerier indeholder mange kulhydrater og fedt, men ikke så meget protein. Det kan derfor være en fordel at have proteinpulver med eller nogle gode proteinbarer fra Nutramino med.

Fordelen ved at have nogle proteintilskud med, er at det er en meget let måde at sikre at du får nok protein.

DEL

INGEN KOMMENTARER

SKRIV EN KOMMENTAR