Kom i form til vandreturen

Når du skal forberede dig til en lang vandretur, kræver det ikke kun, at du sætter det ene ben foran det andet. Du skal træne at vandre, så dine ben og ryg er klar til den bedste vandretur i dit liv. Læs vores 3 råd til forberedelse inden en vandretur her.

 

Gå hver dag

Inden en længere vandretur bør du gå hver dag i mindst en time. Det svarer til ca. 10.000 skridt. Det er også vigtigt, at du forbereder dig på at gå lange ture. Det kan du gøre ved at tage på en længere vandretur mindst én gang i ugen.

Når du nærmer dig din vandretur, er det en fordel at begynde at gå med den oppakning, du skal have med på turen. Den fysiske forberedelse giver dig større overskud og tid til at nyde turen bedre.

 

Husk styrketræningen og udstrækningen

Du kan med fordel træne flere forskellige muskler inden en vandretur. Det kan være ved at lave øvelser som dødløft eller squat, hvor du træner både din core og dine ben, som jo især skal bruges på vandreturen. Har du overskud til det, kan du kombinere styrketræningen med fx dans eller yoga. Her får du nemlig strækket kroppen godt ud.  

 

Husk at restituere

Det er vigtigt, at du husker at lytte til din krop? Fornemmer du, at du er ved at få en skade, så hold en hviledag eller en hvileuge. Du kan også prøve at gå kortere ruter, hvor du kan tage en glamping overnatning undervejs. På en sådan tur er det let at tage det stille og roligt. Samtidig kan du finde ud af, hvordan du spiser og sover bedst på din vandretur.

 

Ovennævnte er kun få råd til at komme i gang med vandringen. Søger du lidt rundt, vil du finde flere gode råd til at træne op til dit livs vandretur.

 

DEL

INGEN KOMMENTARER

SKRIV EN KOMMENTAR