I form efter fødslen

Sponsoreret: Flere mødre oplever følelsen af, at det kan være svært at komme i gang med træningen efter fødslen. Vi giver derfor nogle bud på hvilke muligheder du har for at træne, hvor dit barn også kan være en del af træningen.

Mor og barn fitness

En sjov ny måde at komme tilbage i form er at gå i fitness med dit barn. Nye mødre har nu muligheden for at medbringe deres børn til mor/baby fitness og lave øvelser sammen.  Træningen er på hele kroppen med fokus på mave og ryg, på den måde kan du stille og roligt få bygget din krop op efter fødslen. Træningen er oftest en kombination af Yogo, pilates og stram op. Hvis du efter fødslen ikke kan passe dit træningstøj, er det muligt at købe nyt træningstøj i Intersport Danmark der er noget for enhver smag og alt efter hvad dit behov skulle være.

Baby Yoga

Baby yoga er en anderledes måde at komme i form og samtidig være tæt med dit barn. Baby yoga stimulere babyen både psykisk, fysisk og spirituelt, der fokuseres meget på bevægelse af og med baby. Nærvær er centralt i yoga og yogaen styrker forbindelsen mellem mor og barn. Det hjælper dig også med en sund livstil og gør en mere kropsbevidst. Man behøver ikke at være rutineret i yoga inden man springer ud i baby yoga, der er øvelser for alle og man udvikler sig stille og rolig sammen med sit barn. Baby yoga kan gøres ved at finde øvelser på nettet eller i diverse bøger, derudover kan man tilmelde sig hold ved forskellige udbydere. Her lære man fra bunden hvordan man laver øvelserne og lidt om hvad de forskellige øvelser gør ved dig og barn.

Løbetræning

En mulighed for at træne sammen dit barn er ved at bruge en babyjogger. En Babyjogger er en klapvogn, som er lavet til at man kan bruge den til at løbe. Den giver en god mulighed for de personer, som inden fødslen elskede at løbe men også til de mødre, som er nybegyndere indenfor løb. En baby jogger kan købes på Babysam, se mere på deres hjemmeside. At bruge en babyjogger fungere lidt anderledes end når man løber for sig selv, det er vigtigt at man kun har en hånd på håndtaget, skifter hånd en gang imellem og holder ryggen rank, det vil hjælpe dig til at give dig et mere naturligt løb. Husk også at man med en babyjogger ikke kan løbe ligeså langt, som uden babyjoggeren, det er hårdere og mere anstrengende at løbe med en babyjogger og det er derfor vigtigt at man holder nogle få pauser hvor man går ned i gå tempo i stedet for løb.

Artiklen er sponsoreret.

DEL

INGEN KOMMENTARER

SKRIV EN KOMMENTAR